Mijn leven in 20 vragen

img_1284-2
In het eerste echte artikel op mijn blog leek het mij leuk om mezelf voor te stellen door middel van een aantal vragen. De tag ‘mijn leven in 20 vragen’ kwam ik tegen op de blog van Anne. Ik vind tags over het algemeen niet meer zo fantastisch als vroeger, maar voor deze maak ik graag een uitzondering.

Wat is je lievelingskleur?
Om deze vraag te beantwoorden moest ik 5 minuten nadenken en toen ik er nog niet uit kwam vroeg ik twee mensen wat mijn lievelingskleur was. Toen kwam ik tot de conclusie dat ik gewoon niet echt een favoriete kleur heb. Pastel kleuren vind ik het allermooist, dus als ik iets zou moeten kiezen zou dat het zijn.

Wat is je lievelingsnummer?
Op dit moment staat Something just like this van Coldplay en The Chainsmokers op repeat. Maar mijn echte ultieme favoriet is Wake me up van Ed Sheeran. Of eigenlijk alle nummer van Ed Sheeran, ik denk niet dat ik die ooit zat word.

Wat is jouw droom carrière?
Het lijkt mij heel erg leuk om later te werken met bloggers en YouTubers. Ik hoef niet zo nodig zelf een grote blogger/youtuber te worden, maar ik begrijp wel heel goed wat de passie erachter is. Daarom lijkt het me wel heel tof om iets voor hen te kunnen betekenen. Ik hoop terecht te komen achter de schermen van een youtube agency of bij een PR bureau.

Waar zou jij op jezelf willen wonen?
Op dit moment woon ik op mezelf in Utrecht en eigenlijk bevalt dat mij heel goed! Ik hoef niet per se in Utrecht te blijven voor de rest van mijn leven, maar als ik in een grote stad zou wonen later zou het zeker Utrecht zijn.

Wat is jouw favoriete manier van reizen?
Met de auto! Ik hou er echt ontzettend van om in de auto te zitten. Vooral als het avond is, want dan zijn er zoveel lichtjes. De trein vind ik ook altijd heel leuk, maar NS heeft het (sinds ik student ben en dus regelmatig in de trein zit) wel een beetje verpest. Dus als ik nu moet kiezen is het zeker met de auto.

IMG_9678.JPG

Wat doe je in je vrije tijd?
Als we met vrije tijd de tijd dat ik niet op school of aan het werk ben bedoelen, dan ben ik bezig met roeien, vergaderen of ben ik bij mijn vriend. Maar als we het hebben over wat ik doe als ik alleen ben, dan ben ik voornamelijk in mijn Bullet Journal bezig (hier zal ik binnenkort een artikel over schrijven), aan het bloggen of bezig voor mijn YouTube kanaal.

Wat zijn je favoriete kledingwinkels?
Op dit moment ben ik gek op Pull & Bear! Ik vind eigenlijk altijd wel iets wat ik leuk vind. Ik vind echter wel dat Pull & Bear een beetje door kan slaan in de trends. Verder kom ik heel graag bij Forever 21, Bershka, Vero Moda en H&M (liefde voor de vesten die ze daar verkopen).

Naar welk concert zou je graag gaan?
Dit zijn er stiekem echt een heleboel. Ik ben bijvoorbeeld gek op Ed Sheeran en Adele en ik zou hen dan ook heel graag in het echt een keer zien optreden. Maar ook voor Alessia Cara, The Script, Coldplay of The Chainsmokers zou ik niet lang hoeven nadenken om een kaartje te kopen. De enige reden dat ik (bijna) nooit naar concerten ga, is omdat ik niet echt vrienden heb met wie ik naar dat soort concerten zou gaan.

Wat is je favoriete thee smaak?
Eigenlijk vind ik bijna alle soorten thee echt lekker. Ik proef ook niet echt verschil, alleen wanneer er suiker in thee zit vind ik het niet te drinken. Maar mijn favoriete smaken zijn munt thee, winter glow en autumn storm van pickwick.

img_9781

Verzamel je iets?
Ja! In verschillende pretparken en bij andere bezienswaardigheden, kun je voor 1 euro (en meestal 5 cent) een muntje plat draaien. Daardoor komt er iets op te staan, zoals een attractie. Ik vind dat echt super leuk om te sparen. Verder maak ik een heleboel polaroids dus die spaar ik ook een soort van.

Je slaapt niet zonder…
Mijn vriendje welterusten te wensen, ik moet écht nog heel even met hem praten voor het slapen gaan. Verder heb ik echt een dekentje nodig. Ik kan gewoon niet slapen als ik niks over me heen heb.

Als je 1 miljoen euro zou krijgen, helemaal voor jou alleen, wat zou je er dan mee doen?
Ik zou een heleboel reisjes maken, allereerst naar Thailand. Wat lijkt me dat gaaf zeg! Verder zou ik samen met mijn moeder gaan kijken voor een huisje voor haar en mijn broertje. Verder zou ik mijn studie ermee betalen.

Wat is je favoriete seizoen?
Oh dit is echt een lastige! Ik ben namelijk dol op de zomer en de lente. Als de zon schijnt zit iedereen altijd wat beter in zijn of haar vel, waardoor iedereen een beetje liever is voor elkaar. Daarbij kun je weer wat minder kleding aan als het warmer is. Maar de laatste tijd begin ik de herfst ook steeds meer te waarderen, omdat dat ook wel een fijn sfeertje geeft.


Slaap je met de deur open of dicht?
Nu ik erover na denk is dat eigenlijk best wel grappig. In Utrecht slaap ik namelijk altijd met mijn deur dicht, omdat ik 8 huisgenoten heb en ondanks het feit dat ik echt wel weet dat die niet zomaar binnen komen, vind ik het fijner om de deur dicht te hebben. Maar bij mijn moeder thuis maakt het mij niet zoveel uit of de deur open of dicht is.

Wat eet je het liefst?
Mexicaans of italiaans. Daar kan ik echt heel erg van genieten. Het is ook het enige wat ik echt ‘goed’ kan maken zelf, haha. Een Hollandse stamppot is ook heel lekker. Maar als ik mag kiezen wat we eten dan kies ik toch voor pasta of taco’s. Tenzij mijn oma het eten maakt, stamppot andijvie gemaakt door oma is toch wel het allerlekkerst!

Waarom ben je begonnen met bloggen?
Dit heb ik stiekem in het artikel van woensdag al uitgelegd. Maar ik ben voornamelijk begonnen met bloggen, omdat ik het heel erg miste om te schrijven en foto’s te delen. Op een blog is dat gewoon de perfecte combinatie.

Heb je een abonnement op een tijdschrift?
Nog wel, op de flow, maar ik ben van plan om mij daar voor af te melden. Ik lees het blad eigenlijk helemaal niet. Daarbij heb ik een beetje genoeg van de mindfulness, ik heb namelijk het gevoel dat je niet echt gelukkiger wordt als je daar heel veel mee bezig bent.

Wat deed je gisteravond om 12 uur?
Ik sliep al! De laatste tijd doe ik heel erg mijn best om zoveel mogelijk uren slaap te maken, zodat ik wat beter in mijn vel zit.

Wat is je favoriete parfum?
Ik denk chance van Chanel. Ik heb dat parfum al een tijdje en ik vind hem nog steeds heel erg fijn. Hoewel ik parfum van Marc Jacobs ook echt heel lekker vind ruiken.

Dat was hem dan! Ik denk dat jullie mij op een bepaalde manier wel wat beter hebben leren kennen, maar dat zal verder nog komen in de loop van de tijd.

Liefs,
Marielle

Geef een reactie

