Photo diary #1 – Heel veel drukte & Paassintkerstman

blogg
Zoals op dit moment bijna alle bloggers, leek het mij heel erg leuk om elke week een artikel te schrijven over mijn week. De afgelopen week was echt ontzettend druk en ik ben eigenlijk continue in de weer geweest, wat er ook een beetje voor zorgde dat ik op de helft van de week toch weer ziek werd.. Verder vierde ik Paassintkerstman, ging ik naar Barista en heb ik met mijn zus gewandeld.Β 

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with a5 preset
Zondag

Zondag was misschien wel de meest relaxte dag van de hele week. In de ochtend werd ik uitgerust wakker en begon met mijn blog. Het idee om weer te beginnen spookte al een tijdje rond in mijn hoofd, maar het kwam er maar niet van. Na een heleboel ideetjes op te schrijven en alvast een artikel uit te werken ging ik naar Barista Cafe in Alphen met Nanda. Barista is mijn all-time favorite cafe en ik kom er dan ook met enige regelmaat. Toen ik mijn day zero project opstelde, bedacht ik dan ook dat ik alle Barista CafΓ©’s in Nederland wil bezoeken. Dat zijn er in totaal 16 dus ik heb nog even te gaan.

Processed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with hb1 preset
Processed with VSCO with hb2 preset
Maandag

Maandag was een belachelijk lange dag. Ik had les om half 9, wat betekende dat ik om 6 uur op moest staan en om kwart voor 7 in de bus richting het station moest zitten. Op school maakten Michelle en ik een planning voor ons project Ik moet zeggen dat ik op dit moment helemaal niet gestresst ben voor school. Ik heb echt alle vertrouwen in dit blok! Zodra ik klaar was op school moest ik snel langs mijn kamer, in Utrecht, om mijn spullen te droppen en vervolgens door te gaan naar de Albert Heijn. Inmiddels werk ik alweer 2 maanden in mijn nieuwe filiaal. Om 5 uur was ik klaar met werken en moest ik snel door naar Orca (mijn roeivereniging) voor een commissievergadering en de training. Op de foto hebben Bibiche en ik onze nieuwe ploegkleding aan, ik ben er echt verliefd op! Deze foto is van voor de training trouwens, de training ging verschrikkelijk slecht helaas.. Toen ik om 11 uur eindelijk in mijn bedje lag was ik helemaal gesloopt, haha.

Processed with VSCO with hb2 presetProcessed with VSCO with a5 presetProcessed with VSCO with a5 preset
Processed with VSCO with b1 preset
Dinsdag

Op dinsdag ben ik altijd vrij van school, maar toch is het over het algemeen de drukste dag van de week. Zo zat ik vandaag voor 10 uur in de bus onderweg naar het stadhuis, om daar mijn paspoort aan te vragen (ik ga helaas geen verre reis maken, maar mijn ID was verlopen en aangezien ik een rijbewijs heb vond ik het zonde om weer een ID aan te vragen). Na dit denderende avontuur ging ik door naar de Albert Heijn om te werken en even boodschappen te doen. Normaal heb ik meteen na werk vergaderingen, maar die gingen niet door of waren vervroegd waardoor ik niet aanwezig kon zijn. Zo was ik ineens vrij tot ongeveer 6 uur! Ik heb ongeveer 10 #BOOS afleveringen gekeken om vervolgens weer naar Orca te moeten voor training. Na de training ging ik mee met mijn vriend, Perrin, naar zijn huisje. Hij woont daar sinds kort met twee vrienden en ik ging het voor het eerst zien. Het is echt ontzettend mooi, stiekem ben ik best een beetje jaloers haha. Verder maakte we in de avond onze maandelijkse polaroid, ik vind hem echt heel erg leuk geworden.

2017-03-02 07.55.28 2.jpg
Processed with VSCO with hb1 preset
Woensdag

Op woensdag was ik om 9 uur al op school, terwijl ik pas om half 11 les had. Dat is dan weer het nadeel aan bij je vriendje blijven slapen haha. Ik heb 1,5 uur op het instituutplein gezeten aan een schoolproject. Daar hebben Michelle en ik de rest van de dag aan verder gewerkt. Ik moet zeggen dat we best een eind zijn gekomen! Het wordt echt al wat, ik zal binnenkort een artikel schrijven over mijn opleiding zodat jullie een beetje weten wat ik zoal aan het doen ben. Na de lessen ging ik terug naar mijn vriend, in eerste instantie om mijn fiets op te halen, maar ik voelde me ineens helemaal niet lekker waardoor ik besloot met de bus terug naar huis te gaan.

img_3297img_3303img_3305
Donderdag

Donderdag was ik nog niet bepaald beter, daarom besloot ik me weer ziek te melden op mijn werk (vorige week was ik ook al erg ziek en ik denk dat ik niet genoeg uitgeziekt was). In plaats daarvan heb ik lekker in mijn Bullet Journal gewerkt, een beetje geblogd en geslapen. Zoals je op de onderste foto goed kan zien leg ik vrijwel alles in mijn vensterbank, dat gebruik ik eigenlijk gewoon als mijn bureau. Later wil ik ook echt heel graag een huis met een zitvensterbank het lijkt me echt heerlijk om daar lekker te kunnen zitten om aan mijn blog te werken of te lezen.

2017-03-05 12.34.05 1.jpg2017-03-05 12.34.04 1.jpg2017-03-05 12.33.59 1.jpgProcessed with VSCO with a5 preset

Vrijdag

Op vrijdag werd ik heerlijk wakker met het zonnetje. Ik had de bus gemist, maar het feit dat ik in het zonnetje kon wachten op de volgende verzachtte de pijn zeker. Toen ik op school kwam zag ik dat het album van Ed Sheeran al op spotify stond! Doordat mijn opleiding heel veel zelf studie is kon ik hier lekker naar luisteren, tot nu toe is mijn favoriet ‘save myself’. Β In de hal op mijn school kwam ik een poster van Orca tegen, daar moest ik natuurlijk een foto van maken. Toen ik thuis kwam ging ik met mijn moeder naar dorp, om cadeautjes te kopen voor paassintkerstman. We aten bij de McDonalds, zo leuk. Vroeger was het altijd heel bijzonder als je met je familie naar de Mac ging, dat gevoel kwam meteen weer terug.

Processed with VSCO with hb1 presetProcessed with VSCO with a5 preset

Zaterdag

Ik werk bijna iedere zaterdagochtend in de plaatselijke voetbalkantine. Je kunt ook wel zien op de foto dat ik nog erg moe was haha. Op de foto zie je Siebe, hij is een van de vrijwilligers die er iedere week van 6 uur ’s ochtends tot ongeveer 2/3 uur ’s middags is. Ik vind het echt heel bijzonder dat er nog mensen zijn die zich zo in kunnen zetten voor de club. Toen ik thuis kwam lag daar de LP van Ed op mij te wachten! Die moest ik natuurlijk gelijk even luisteren. Ik moet zeggen dat hij een beetje gek klinkt maar ik denk dat dat aan mijn platenspeler ligt, echt heel stom. In de avond vierde ik samen met 3 van mijn beste vriendinnetjes Paassintkerstman, onze zelfbedachte feestdag, waarop we een cadeau spel met elkaar doen en sinds dit jaar ook samen eten. Echt heel gezellig ik heb nu al zin in volgend jaar. Helaas was ik weer een beetje ziek geworden in de avond waardoor ik uiteindelijk besloot om niet te blijven slapen. Achteraf heb ik er wel een klein beetje spijt van, maar het had ook heel naar geweest als ik nu weer heel ziek was, want ik ben nog steeds niet beter. Zucht..

Komende week heb ik een redelijk rustig weekje, met een roeifeestje, trainingen, school en werk. Hoe was jou week?

Liefs,
Marielle

5 gedachtes over “Photo diary #1 – Heel veel drukte & Paassintkerstman

  1. Lisa zegt:

    Heeeee, is dat die kersencake van de AH? Die is ZO goddelijk haha :-). Balen dat je je de afgelopen week niet lekker voelde, volgens mij heerst het. Beterschap! Liefs x

    Like

Geef een reactie

