Hallo mei

2017-04-26 12.09.26 1.jpg
Vanaf kinds af aan is de maand mei eigenlijk altijd al mijn favoriete maand geweest. Toen voornamelijk omdat ik in mei jarig ben en een jaartje ouder worden is als kind zijnde toch altijd wel héél leuk. Nu voornamelijk omdat mei de laatste volledige maand is voor de zomervakantie, omdat het nog steeds lente is en omdat iedereen toch wel een stukje vrolijker is. De komende maand gaat er een heleboel gebeuren en het leek me wel leuk om het daar in een artikeltje over te hebben.
Op Bevrijdingsdag, de allermooiste dag van het jaar, vier ik dat ik 19 jaar ben geworden. Het allerlaatste jaar dat ik mezelf een tiener mag noemen. Normaal vier ik mijn verjaardag altijd op de dag zelf, maar dit jaar ben ik er zelf niet op mijn verjaardag en ik heb ook nog geen datum wanneer ik het dan ga vieren. Toch heb ik heel veel zin in mijn verjaardag, want ik ga die dag naar Frankfurt! Voor een weekendje samen met ongeveer 30 mensen van mijn roeivereniging. Ik heb er echt ontzettend veel zin in. Wat we allemaal gaan doen is nog een verrassing, dus daar zal ik van alles over vertellen als ik terug ben.

Begin mei ga ik ook een EHBO-cursus volgen, wat ik best wel spannend vind. Ik kan namelijk helemaal niet zo goed tegen dat soort dingen. Ik vind het echter heel belangrijk dat iedereen zijn EHBO-diploma heeft, mocht er dan ooit iets gebeuren met iemand in de buurt zijn er genoeg mensen die weten wat ze moeten doen. Ik ben zelf bijvoorbeeld heel bang dat iemand in mijn buurt een hartaanval krijgt en ik dan verstijf van schrik en daardoor niet kán helpen. Als iedereen nou gewoon zijn EHBO zou hebben dan moeten er wel mensen in de buurt zijn die wel actie ondernemen.

Mei is ook de maand waarin mijn lieve vriend voor een maand weg gaat. Dat is wel een heel stuk minder leuk natuurlijk, maar we hebben het er veel over gehad en ik heb er alle vertrouwen in dat het helemaal goed gaat komen. Hij gaat gelukkig pas aan het einde van de maand weg dus ik heb nog best wel wat tijd om samen met hem te zijn.

Als laatste heb ik in mei ook twee roeiwedstrijden waarop ik me moet gaan richten. De Peil (een wedstrijd van 4,5e kilometer) en de grolsch euros drienerlo regatta (een wedstrijd van 1,5e kilometer met een sprintje van 450 meter). Ik ben altijd mega zenuwachtig voor wedstrijden, dus ik hoop dat het helemaal goed gaat komen.

Hallo mei, ik heb er weer zin in deze maand.

Liefs,
Marielle

Geef een reactie

