{Hotspot} Zuivere Koffie

Processed with VSCO with hb2 preset
Rond een uur of twaalf kwamen we aan in onze mooie hoofdstad, Amsterdam. We hadden vrij lang in het openbaar vervoer gezeten en besloten dat we onze middag wilde beginnen met een lekkere lunch. Na een tijdje zonder resultaat rond te hebben gedwaald besloten we het internet te raadplegen. Nikki kwam bij een café uit genaamd “zuivere koffie”, ze liet wat foto’s zien en ik moet bekennen dat ik niet meteen heel enthousiast was. Maar Nikki wel, dus we gingen er naartoe. Vandaag wil ik jullie meer vertellen over mijn ervaringen bij de “hotspot” Zuivere Koffie, in Amsterdam.

Zuivere Koffie bevindt zich in de Utrechtsestraatweg op nummer 39, in Amsterdam. Nikki en ik waren er bijna voorbij gelopen. Gelukkig hadden we google maps aanstaan die ons vertelde dat we onze ‘bestemming bereikt’ hadden. Toen we binnen kwamen was ik verbaasd over hoe klein het zaakje was. Het stond erg vol met tafeltjes, wat het naar mijn idee wel heel gezellig maakt. Het zat bijna helemaal vol, waardoor Nikki en ik aan een grote tafel aanschoven bij wat mensen die we niet konden. Niet veel later kwam er een tafeltje vrij, waar we samen aan konden zitten.
Processed with VSCO with hb1 preset
Er waren op het moment dat wij er waren twee dames aan het werk die het duidelijk naar hun zin hadden. Ze waren al wat ouder en volgens mij was in ieder geval één van de twee de baas over de tent.
Nadat Nikki en ik van tafel waren gewisseld kwam de dame naar ons toe om te vragen wat we wilde bestellen. Nikki bestelde een cappuccino en een bagel met zalm, roomkaas en avocado. Zelf bestelde ik een warme chocolademelk met dezelfde bagel.
Processed with VSCO with a4 presetProcessed with VSCO with a4 preset
De kaart is redelijk uitgebreid, maar er staan wel allemaal simpele dingen op. Wat het naar mijn idee juist heel erg leuk maakt. Er is genoeg keus én alles is ook nog eens lekker. De bagel die ik op had was echt ontzettend lekker, maar hij vulde niet heel erg. Ik kon er zo nog een op. Daarnaast waren de messen die we kregen ontzettend bot, waardoor het bijna niet te snijden was. Dat was wel een groot nadeel.
Processed with VSCO with a4 preset
Bovenstaande foto is gemaakt door Nikki.
Processed with VSCO with a4 preset
Een bezoekje aan Zuivere Koffie is een enorme aanrader. Het is een klein tentje waar de werknemers echt een hart voor de zaak hebben. Het is er ook niet belachelijk duur, wat voor studenten zoals mij helemaal niet onaangenaam is. De sfeer is een beetje alsof je bij een iets wat chaotische oma naar binnen stapt om een kopje koffie te drinken.

Liefs,
Marielle

Geef een reactie

