Dit was juli 2017

2017-08-01 12.07.31 5 (1).jpg

Juli was een leuke drukke en hele vermoeiende maand. Ik heb een heleboel toffe dingen gedaan en heb mezelf op het gebied van sport enorm uitgedaagd. Het lijkt mij leuk om iedere maand terug te blikken op wat ik allemaal heb gedaan. Een soort fotodagboekje, alleen dan maandelijks.

Uittraining
De maand begon met een goed feestje, namelijk de Uittraining. De Uittraining vindt plaats op de laatste wedstrijddag van het seizoen. Wedstrijdroeiers mogen dan na ongeveer een half jaar voor het eerst weer drinken en dat zorgt voor een heleboel chaos.
Ik ging er samen met mijn ploeg heen en we hadden het outfit thema ‘Griekse godinnen’. Kenmerkend voor de uittraining is dat er nogal wat bloot is, dus ervan uitgaande dat er ook meisjes in (sport)bh zouden rondlopen, waren wij erg netjes gekleed.

2017-08-02 03.18.59 1.jpg

Van links naar Rechts: Sophie, Bibiche, Floor, ik, Joris, Elianne.

Propedeuse
Waar de rest van mijn klas 15 juni al klaar was, moest ik samen met mijn projectgroep nog even bikkelen tot 4 juli. We hadden een vak (naar onze mening onterecht, maar soms kan je daar nou eenmaal niet zo heel veel aan doen) niet gehaald en dat betekende dat wij een project van 10 weken opnieuw moesten doen, alleen dan in 3 weken. We hebben er echt heel hard aan gewerkt, terwijl de motivatie zo goed als helemaal weg was. Voor mij was de enige echte motivatie, dat als ik dit vak zou halen ik mijn propedeuse in de pocket had en dus met 60 punten over zou gaan naar het tweede jaar. Op 4 juli gaf ik in mijn eentje de presentatie, wat ik heel spannend vond. Als ik de presentatie nu helemaal zou verpesten zouden maar liefst 5 mensen hun P niet halen door mij. Gelukkig was het allemaal goed verlopen en hebben we uiteindelijk een 7 gehaald! Heel tof, ik heb nu namelijk mijn Propedeuse gehaald met een gemiddelde van 7,2!

Afscheid
Wat een stuk minder leuk was aan de maand juli, was dat ik afscheid moest nemen van mijn vriendje. Hij is op dit moment voor twee maanden in Italië aan het werk als animator. Wat voor hem natuurlijk ontzettend leuk is, maar voor mij wel een heel stuk minder. Ik keek er heel erg naar uit om in de zomer veel tijd aan elkaar te besteden, maar in plaats daarvan spreek ik hem nu eigenlijk helemaal niet.. Zijn telefoon is namelijk kapot en de verbinding is ook heel slecht..

2017-07-09 12.16.31 1.jpgResponsible Young Drivers
Een tijdje geleden kwam mijn teamleidster van de AH naar mij toe met de vraag of ik misschien nog opzoek was naar een tweede bijbaantje. Ik keek haar een beetje verbaasd aan en vroeg om wat voor baantje het dan precies zou gaan. Ze vertelde me dat ze werkt voor RYD een organisatie die zich sterk maakt voor een veilig verkeer, gericht op alcohol en drugs gebruik bij jongeren achter het stuur. Na een sollicitatiegesprek ging het allemaal heel snel en had ik mijn eerste dienst op het festival “By the Creek” in Vianen. Het werk is eigenlijk ontzettend leuk, omdat je blaastesten afneemt bij mensen en hun bewust probeert te maken dat rijden en drinken geen combinatie is. Ik ben echt mega enthousiast hierover en kan nu al niet wachten tot mijn volgende werkdag. Mocht je in de buurt van Utrecht wonen en nieuwsgierig zijn geworden naar dit baantje, laat dan even een reactie achter! We zijn namelijk nog opzoek naar nieuwe medewerkers.

2017-07-22 07.38.16 1.jpg

Links (mijn oudste zus) Carla, rechts Sonja

Nijmeegse vierdaagse
Ik moet bekennen dat ik nooit van mezelf had verwacht dit te kunnen zeggen, maar ik heb de Nijmeegse Vierdaagse (uit)gelopen! Wat een verschrikking was het zeg, waar ik iedereen om me heen hoorde zeggen hoeveel ze er wel niet van aan het genieten waren en hoe leuk alles wel niet was kon ik zelf alleen maar negatief denken. Nee ik vond het echt niet leuk. Maar ik heb het wel gedaan 4×40 kilometer, samen met mijn twee grote lieve zussen. Ik ben echt mega trots op deze prestatie, maar ik weet wel zeker dat ik er volgend jaar heen ga om mensen aan te moedigen en te feesten in plaats van zelf te wandelen.

Den Haag/Scheveningen
Op de laatste dag van juli ben ik samen met twee goede vriendinnetjes, Sophie en Bibiche, naar het strand geweest in Scheveningen. We zijn in twee verschillende koffietentjes geweest (waar ik zeker nog een keer naartoe wil om er foto’s te maken voor een hotspot artikel!) en hebben lekker over het strand gelopen. Ik kon me niet herinneren dat ik eerder in Scheveningen op het strand was geweest, maar ik weet wel dat ik er nog vaker naartoe ga! Wat een mooi en fijn strand is dat.

2017-08-01 12.07.33 1.jpg

Links Sophie, Midden Bibiche.

Een heleboel kleine dingetjes
Verder heb ik nog een heleboel andere leuke dingen gedaan. Zo heb ik meerdere keren op een terrasje gezeten, ben ik naar Maastricht geweest wat echt geweldig was, heb ik de film Baywatch met een van mijn beste vriendinnen gekeken, ging ik op bezoek bij een goede vriendin in Hem (ja het bestaat echt) en ben ik op Schiphol geweest. Kortom juli was een fijne maand.

In augustus staan ook weer een heleboel leuke dingen op de planning. Zo ga ik het EK vrouwenvoetbal kijken samen met mijn moeder, opa en oma. Ga ik met Bibiche naar de Parade in Utrecht en met mijn zussen en mijn broertje naar de Efteling. Verder hebben we voor het eerst een familieweekend, is de UIT-week in Utrecht waarvoor ik een heleboel ga doen voor mijn vereniging en ga ik een heleboel werken voor zowel RYD als de Albert Heijn.

Wat gaan jullie doen in augustus?

Liefs,
Marielle

13 gedachtes over “Dit was juli 2017

  1. Nienke zegt:

    Wat leuk om te lezen, jij hebt niet stilgezeten! Hoe tof dat je de vierdaagse uitgelopen hebt. Mag je echt wel trots op zijn! In augustus ga ik beginnen aan een nieuwe opleiding en stage, en daarnaast het sporten weer oppakken. Allemaal uitdagingen, enorm veel zin in!

    Like

  2. dramaqueen9222 zegt:

    Poeh, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is je vriend zo lang te missen; onwijs leuk voor hem, maar zo balen om niet samen te zijn haha! En onwijs goed, de Nijmeegse vierdaagse! Xx

    Like

Geef een reactie

