Lunch: (warm) broodje caprese

IMG_3326.JPGInmiddels woon ik al zo’n 8 maanden op mezelf, toch ben ik nog niet bepaald een ster in de keuken. Om mezelf wat meer te motiveren om leuke en vooral lekkere dingen te proberen, wil ik artikels gaan schrijven over eten. Alles komt aan de beurt, lekkere ontbijtjes, lunchtips en mijn favoriete gerechten voor in de avond. Zoals ik al zei ben ik nog niet bepaald een ster, dus verwacht er vooral niet teveel van. Het is voornamelijk leuk om even door te lezen als je even niet weet wat je moet eten!
Allereerst mijn favoriete lunch: een broodje caprese. Oftewel een broodje met pesto, mozzarella en tomaat. Eventueel kun je hier nog basilicum en pijnboompitjes aan toevoegen. Het fijne aan deze lunch is dat het snel gemaakt is, vult en ook nog eens erg lekker is!
IMG_3327.JPG
Mijn bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op …. Graden. Wanneer de oven is voorverwarmd kun je de broodjes (alvast door de helft gesneden) in de oven doen. Snij ondertussen de tomaat en mozzarella in plakjes. Zelf vind ik het lekker als de mozzarella gesmolten is, dus na 3 minuten haal ik de broodjes uit de oven. Op de onderkant smeer ik alvast de pesto en vervolgens leg ik een plak mozzarella op de broodjes en stop ik het terug in de oven tot deze een mooi bruin kleurtje hebben. Als laatste voeg ik een plakje tomaat toe. Mocht je nog een extra toevoeging willen doen dan kun je ook nog op het laatste moment wat basilicum blaadjes toevoegen en eventueel pijnboompitjes (zorg wel dat je deze op tijd afbakt).
IMG_3323.JPG
Simpel als maar kan, maar zoals ik al zei wel ontzettend lekker!
Wat is jou favoriete lunch?

Liefs,
Marielle

5 gedachtes over “Lunch: (warm) broodje caprese

  1. Saskia zegt:

    Ovens zijn zo ontzettend makkelijk! Ik ben nu 4 maanden uit huis en de eerste maanden was een oven kopen nog geen prioriteit, maar nu we sinds afgelopen weekend er wél een hebben zijn de mogelijkheden zoveel groter. Warme broodjes zijn er daar inderdaad ook één van. Ik ben zelf geen mozzarella-fan, dus ik zal deze caprese broodjes niet zo snel maken, maar gewoon lekker afbakbroodjes (of croissantjes, yum!) tussen de middag, of als laat ontbijt, vind ik wel heerlijk.

    Like

Geef een reactie

